17.12.2024 |
Yerli ve milli imkanlarla üretilen banliyö tren setinde son düzlüğe girildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Milli Banliyö Tren Seti Projesi’nin ilk üretiminin teknik testlerinin kısa sürede tamamlanacağını duyurdu. Bakan Uraloğlu, ‘’ Tren setlerinin saatte 90 kilometre maksimum hıza ulaşacağını ve yüzde 70 yerlilik oranına sahip olacak.’’ dedi. İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra Türkiye’nin dördüncü banliyö işletmesi olan GAZİRAY için TÜRASAŞ tarafından üretilen İlk Milli Banliyö Seti Gaziantep halkı ile buluşmak için gün sayıyor. “teknik testlerini kısa sürede bitirmeyi hedefliyoruz.” Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Milli Banliyö Tren Seti Projesi'nde gelinen son aşamaya ilişkin bilgi verdi. Milli Banliyö Tren Seti Projesi'nin üretim ve montaj aşamalarının devam ettiğine işaret eden Uraloğlu, "Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi AŞ (TÜRASAŞ) tarafından çalışmaları sürdürülen Milli Banliyö Tren Seti Projesi'nin ilk setinin teknik testlerini kısa sürede hizmete almayı hedefliyoruz. Üretimi süren tren setleri saatte 90 kilometre maksimum hıza ulaşacak, yüzde 70 yerlilik oranına sahip olacak." ifadesini kullandı. Tasarımından imalat ve montaj işlemlerine kadar tamamı TÜRASAŞ fabrikalarında kendi mühendis ve işçilerimiz tarafından üretilen Milli Banliyö seti GAZİRAY, başta TCMS (Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi) ve Cer Sistemi olmak üzere yerli ve milli olarak geliştirilen kritik ekipmanlarla donatıldı. Şehir içi yolcu taşımacılığında güvenlik, ergonomi ve konforu önceleyen setlerin tasarım hızı 120 km/sa, işletme hızı ise 90 km/sa olacak. İkisi sürücü kabinli olmak üzere dört araçtan oluşan bir sette toplam 1000 yolcu taşınabilecek. Ayrıca araç içinde 2 adet tekerlekli sandalye için ayrılmış bölüm de yer alıyor. Tasarım ve donanımı ile şehrin kültürel dokusunu yansıtan araçlar Gaziantep Büyükşehir Belediyesi için özel olarak üretildi. Milli Banliyö Tren Seti Projesi ile ithalatın önüne geçilerek yurt içi banliyö araç ihtiyacı yerli imkânlarla karşılanacak ve ülke ekonomisine katkı sağlayacaktır. Gaziantep tranvayının kilometresi8,5 milyon lira daha ucuzu yapıldı Linz tramvayları tercih edildi Eskişehir tramvay projesi ile ilgili olarak ray aralığının bir karış kadar standartların altına düşürülmesi ile Tülomsaş’ı devre dışı bırakıyordu. Böylece Eskişehir, dünya da bir çok üreticinin kullandığı standartların dışında kalan bu ray aralığı nedeniyle artık kısıtlı sayıdaki üreticiye de mahkum edilmiş oldu. O yıllarda nüfusu 185 bin civarında olan Linz’de bulunan tramvaylar birebir renkleri de aynı olacak şekilde alınmış oldu. Ciddi bir raylı sistem geçmişine sahip olan Linz’de ise tramvaylar alt geçitler, üst geçitler gibi trafik ile kesişim sorununu çözerek gerçekleştirildiğini biraz araştırma yaparsanız sizlerde görebilirsiniz. Linz de uygulanan tramvayın birebir olarak şehrimizde kullanılması ancak diğer detayların dikkate alınmaması özellikle şehir trafiğinde ciddi sorunlara neden oldu. Bunun yanında Eskişehir nüfusunun özellikle de üniversitelerin açıldığı dönemde 1 milyon civarında bulunması, nüfusu 185 bin olan bir yerdeki gibi konforlu yolculuk yerine balık istifi bir yolculuk olarak Eskişehirliler yansımış oldu. Kilometresi o zamanki kurla 11 milyona mal oldu Projesi 2002 yılında hayata geçirilen Estram projesinin o dönemki kur ile km maliyeti 11 milyon lira olmuştu. Bu konuda Eskişehir’den yıllar sonra Gaziantep’te yapılan tramvay projesi ile ilgili bir kıyaslama Yeni Şafak gazetesinde yer almıştı. Eskişehir’den yıllar sonra tramvay projesi yapan Gaziantep Eskişehir’den farklı olarak, dünya standartlarını tercih etmiş ve ilk aldığı araçları da ikinci el almış ve araçların bakım ve tadilatları Eskişehir’de Tülomsaş tarafından yapılmıştı. Yeni Şafak gazetesinin haberindeki başlık ise “8,5 milyonluk fark” şeklindeydi. Çünkü Eskişehir’in yıllar önce kilometresini 11 milyon liraya mal ettiği tramvay projesini Gaziantep kilometresi 3,5 milyon liraya yapmıştı. İşin ilginci Eskişehir aldığı ikinci tramvay setlerini de ilk aldığı tramvaylardan ucuza aldığı daha sonra ortaya çıktı. Hem de ilk alınan tramvaylar Eskişehirliler hatırlayacak klimasızken, sonradan alınan tramvaylar klimalı olarak alınmıştı. |
Gönderen: journal 2019 defa okundu |
Ürün / Hizmet | ||
|
Özel Ürünler | ||||||||||||||||
|
Son Haberler | |
2025 Yılında Uygulanacak Yeni Asgari Ücret Belirlendi | |
Eskişehir, Türkiye’nin Teknolojik Kalkınmasında Öncü Şehirlerden Biri Oldu | |
ASKON Eskişehir, 2024 Çalıştayını Başarıyla Gerçekleştirdi | |
ESKİŞEHİR OSB 55 YAŞINDA! | |
“E-ticarete stopaj uygulaması sektörü daraltır” | |
YERLİ VE MİLLİ LOKOMOTİF İÇİN 3 YENİ FABRİKA | |
MÜSİAD üyeleri Networking Programında bir araya geldi | |
Eskişehir Gastronomi Derneği Odunpazarı Kaymakamından destek istedi | |
Yerli ve milli banliyö treni İçin geri sayım başladı! | |
Yerli ve Milli Teknolojide #TÜRASAŞ İmzası | |